SHARE
constipatie

Multi oameni sufera de constipatie ori nu merg la baie ori de cate ori ar trebui, suferind de dureri intestinale, gaze si abdomen umflat. Cei care recurg la ingerarea de medicamente pentru a scapa de contipatie se pot confrunta cu 2 probleme: aparitia efectelor secundare ale acestora si obisnuirea organismului cu medicamentele, caz in care alimentele laxative inceteaza sa functioneze asa cum ar trebui.

Pentru a combate constipatia, prima solutie recomandata este dieta bogata in fibre. 25-30 de grame de fibre pe zi poate rezolva problema constipatiei, iar acestea pot fi luate din fructe, cereale integrale, biscuiti, orez sau paste. Este recomandat, de asemenea, sa consumti de 4-5 ori pe saptamana legume proaspete.

Alimente bogate in fibre pentru combaterea constipatiei

Fructe uscate: caise, prune, struguri si smochine. Prunele uscate (16 gr de fibre la 100 grame) contin sorbitol si derivati hifroxifenilxantina, substante care, impreuna cu fibrele, stimuleaza activitatea muschilor colonului. Prunele pot fi lasate la macerat 12 ore si apoi consumate.

Fructe proaspete: coacaze, zmeura si mure (6-7 grame de fibre la 100 grame), portocale (8 grame de fibre la 100 grame fruct), kiwi. cantitatea de fibre asigurata de celelalte fructe se plaseaza in jurul valorii de 2 grame/100 gr. fruct.

Nuci: migdale, seminte de pin. 25 de grame din acestea asigura intre 2.5 si 4 grame de fibre, insa trebuie sa moderati consumul acestora, deoarece contin si multe grasimi.

Legume: anghinarea asigura peste 9 grame de fibre la 100 grame.

Alte fibre: fibre de cereale, tarate de ovaz, glucomannan.