SHARE
saltele-online relaxare

Cinci tehnici de relaxare pentru un somn odihnitor in 2017

Un nou an inseamna noi rezolutii, iar printre cele mai discutate obiective la inceputul anului se inscrie si diminuarea stresului si a anxietatii, care ne afecteaza inclusiv calitatea somnului. Anxietatea cauzeaza ganduri negative, facand mult mai dificila relaxarea mintii prin faptul ca ne induce sentimentul de coplesit. Stresul si anxietatea cauzeaza, de asemenea, tensiunea fizica a organismului, cresc ritmul cardiac si tensiunea arteriala, factori care creaza dificultati in a adormi, determina starea de veghe si oboseala.

Pentru a reduce anxietatea si a dormi mai bine, specialistii magazinului de saltele www.saltele-online.ro recomanda cateva tehnici de gestionare a stresului si eliminarea anxietatii:

  1. Antrenamentul autogen – este o forma de relaxare accesibila tuturor, menita sa reduca stresul si sa imbunatateasca somnul. Acesta presupune efectuarea unor exercitii care isi concentreaza atentia asupra mintii si au ca efect relaxarea mentala si fizica. Exercitiile pot fi efectuate pe intreg parcursul zilei, dar si inainte de culcare.
  2. Biofeedback-ul – este o tehnica de lucru cu senzori care colecteaza informatii despre respiratie, ritm cardiac, transpiratie contractie musculara, etc. Dispozitivele mobile de astazi pot furniza aplicatii de biofeedback cu ajutorul carora iti poti masura o serie de indicatori, devenind astfel mai constient de tine. Astfel, ai sansa de a schimba anumite aspecte in rutina si poti gasi cu usurinta metodele potrivite de relaxare.
  3. Respiratia – respiratia profunda, lenta si constienta este o metoda veche de a elibera corpul de stres si tensiune. Prin tehnicile de respiratie tensiunea musculara este redusa ritmul cardiac se normalizeaza, tensiunea arteriale si metabolismul scad, favorizand relaxarea organismului. Tehnica de respiratie in patru timpi este una dintre cele mai eficiente metode de relaxare. Astfel, aseaza-te intins, intr-o pozitie confortabila, inspira profund, in timp de numeri 4 secunde, tine-ti respiratia 7-8 secunde, iar apoi expira timp de 8 secunde. Repeda procedeul de cateva ori. Un expirat lung induce starea meditativa, care permite corpului sa se relaxeze.
  4. Imaginatia ghidata – puterea imaginatiei este nemarginita, iar tehnica imaginatiei ghidate permite conectarea mintii si a corpului, putand fi utilizata pentru reducerea stresului si a anxietatii. Petrece cateva minute angajat intr-o imagine linistitoare, cum ar fi un peisaj de calatorie, pentru a-ti pregati mintea pentru un somn linistitor.
  5. Relaxarea progresiva – este o tehnica extrem de simpla, care iti permite sa iti cunosti corpul si sa te relaxezi, in acelasi timp. Astfel, prin relaxarea progresiva vei lucra cu diferite zone si muschi din corp, mai intai incordand, iar apoi relaxand. O rutina a relaxarii progresive incepe din punctul cel mai jos al corpului, respectiv laba piciorului, si se termina cu partea de sus a capului.

Expertii in saltele recomanda, de asemenea, pentru un somn odihnitor, combinarea tehnicilor de relaxare cu un suport potrivit pentru odihna, respectiv o saltea  realizata din materiale de calitate, care sa raspunda nevoilor corpului si sa previna afectiunile coloanei. Somn odihnitor, somn usor!