SHARE
somn odihnitor saltele online saltea memory foam

Cum creezi mediul potrivit pentru un somn de calitate?

Picaturile de apa care cad de la robinet te tin treaz? Te-ai intors vreodata de pe o parte pe alta din cauza ca ti-a fost prea cald sau prea frig? Cei mai multi dintre noi recunoastem ca mdiul inconjurator ne afecteaza somnul, dar ce poti face ca sa te simti ca in paradis atunci cand dormi? Specialistii www.saltele-online.ro iti ofera cateva sfaturi pentru un somn ca de bebelus.

  • Zgomotul – indiferent ca este de 40 sau de 70 de decibeli, zgomotele ne pot tine cu ochii deschisi toata noaptea. Asta inseamna ca un robinet care picura sau o usa care scartaie in hol ne pot fura somnul. Ceea ce poti face este sa blochezi toate zgomotele nedorite cu ajutorul dopurilor de urchi. Daca esti in vacanta si mediul iti creeaza o stare de neliniste, te poti gandi sa iei cu tine ceva care creeaza un zgomot familiar, cum ar fi ceasul tau desteptator cu care te-ai obisnuit.
  • Temperatura – in cele mai multe cazuri temperatura peste 24 de grade Celsius si sub 12 grade Celsius perturba somnul, desi nu exista o temperatura ideala de dormit. Punctul in care somnul este intrerupt din cauza conditiilor de temperatura variaza de la o persoana la alta. Majoritatea oamenilor de stiinta cred ca o temperatura usor rece contribuie la un somn bun. Asta pentru ca imita ceea ce se intampla in interiorul corpului, cand temperatura corpului are in timpul noptii cel mai scazut nivel. Este bine sa mentii camera la o temperatura usor rece, deoarece o camera care este prea calda poate fi perturbatoare pentru somn.
  • Lumina – modelul nostru de somn este reglementat de lumina si intuneric. Lumina este cel mai puternic regulator, este ceasul nostru biologic care ne influenteaza atunci cand ne simtim somnorosi sau atunci cand trebuie sa fim in alerta. Ca urmare, gasirea echilibrului intre expunerea la lumina si la intuneric este important. Lumina puternica ne ajuta sa stam treji, dar ne poate crea disconfort inainte de somn. Astfel, asigura-te ca pe parcursul zilei esti expus la lumina, cu precadere lumina soarelui, iar la culcare iti creezi un mediu intunecos.
  • Salteaua de dormit – oamenii dorm bine asezati la orizontala si atunci cand suprafata, respectiv salteaua, este cea potrivita. Specialistii saltele-online spun ca, daca salteaua se clatina de cate ori iti schimbi pozitia sau este plina de cocoloase si nu ofera suport adecvat pentru spate, te vei trezi foarte obosit a doua zi. De multe ori, consumatorii aleg saltelele ultra-ferme, insa expertii te sfatuiesc sa tii cont de mai multe aspecte inainte de a cumpara o saltea. Daca imparti salteaua de dormit cu partenerul, asigura-te ca este suficient de mare pentru amandoi. Inlocuieste salteaua veche cu una noua care sa se potriveasca nevoilor tale. Daca suferi de alergii sau astm, este important ca husa de acoperire sa fie hipo-alergenica, conceputa special pentru a te proteja de posibilele alergii provocate de particulele de praf.
  • Partenerii cu tulburari de somn pot avea de asemenea un impact negativ. Ia in considerare dopurile de urechi. Televizoarele, calculatoarele sau lucrul in camera pentru dormit fura somnul si ia din calitatea acestuia. Camera de somn trebuie utilizata doar pentru somn si activitatile de cuplu.

Sursa: www.saltele-online.ro