SHARE
sindrom post vacanta

Fara sa devenim depresivi, cu totii ne confruntam o scadere a starii de spirit o data cu reintoarcerea la serviciu, dupa vacanta. Tristete, apatie, insomnie, iritabilitate, toleranta scazuta la stres sunt unele dintre cele mai frecvente simptome care apar dupa o vacanta, iar mai jos veti regasi o lista cu sfaturi, care va vor ajuta sa va bucurati de reintoarcerea la serviciu:

– Adeseori simtim o anumita tristete la intoarcerea din vacanta, dar nu trebuie sa ne invinovatim sau sa mentinem pentru mult timp aceasta stare. Daca simptomele persista mai mult de o luna, este indicat sa vizitati un medic, deoarece acestea ar putea duce la o tulburare depresiva.

Fara stres si lipsa de motivatie. Stresul nu depinde de cantitatea de munca, ci de cum il “infruntam”. Incercati sa aduceti un pic din relaxarea din vacanta la locul de munca si nu va panicati cand vedeti cat aveti de lucru. Daca motivatia lipseste, puteti profita de energia reinnoita si ii puteti propune sefului o schimbare, daca aceasta va ajuta sa fiti mai productivi.

Nu incercati sa fiti perfectionisti. Este normal ca la intoarcerea din vacanta sa va simtiti putin ineficienti. Pastrati-va umorul si nu va fortati. Stiti ca orice sportiv are nevoie de cateva zile de exercitiu ca sa revina la forma maxima.

Reflectati. Reintoarcerea din vacanta, apropierea de familie si colegi va face fericiti sau devine din ce in ce mai greu de suportat? Ei bine, in acest caz trebuie sa analizati mai profund situatia, deoarece este posibil sa aveti nevoie de niste schimbari majore in viata.

– Daca in vacanta ati “achizitionat” si niste obiceiuri proaste, precum trezitul tarziu sau alcoolul, este bine sa reveniti la un orar cat mai sanatos cu putinta. Faceti exercitii in fiecare dimineata si incercati sa ajungeti devreme la birou, energia matinala va va da chef de munca.

– Daca este posibil, reintoarceti-va la serviciu joi sau vineri. Asa veti avea timp sa va puneti la curent cu cele mai urgente lucruri, iar ziua de luni va fi mai linistita.