SHARE
tulburari de somn

Un adult doarme intre 6 ore si 8 ore in fiecare noapte, iar in general problemele cu somnul apar mai mult la femei, decat la barbati. Atunci cand nu dormim bine, ne simtim obositi si avem o stare generala proasta. Mai mult, lipsa de somn reduce performantele fizice si intelectuale din timpul zilei si poate genera anxietate, depresie sau alte probleme.

Pentru a preveni toate acestea, este important sa avem o igiena a somnului, iar aceasta se refera la modul in care ne organizam programul zilnic, astfel incat sa cream conditiile propice somnului. Atunci cand ne simtim inconfortabil, ne este foame sau sete, cald sau frig, este cel mai probabil sa nu avem un somn bun peste noapte.

Specialistii recomanda, asadar, sa acordam atentie urmatorilor factori, pentru a nu ne perturba somnul:

  • Patul/salteaua pe care dormim – daca salteaua are peste 10 ani vechime, cel mai probabil avem nevoie de una noua. Trebuie sa alegem una destul de solida, astfel incat sa ne sustina bine corpul, dar sa nu fie foarte tare, penteu a nu apasa soldurile si umerii. Specialistii magazinului online de saltele saltele-online.ro au intocmit o lista cu factori pe care sa ii luam in considerare atunci cand ne alegem o saltele. O puteti accesa AICI.
  • Temperatura din incapere – studiile arata ca temperatura optima pentru un somn de calitate este de 18-19 grade Celsius.
  • Inainte cu aproximativ 2 ore inainte de a dormi este indicat sa nu consumam mancare in exces sau indigesta, sa nu bem alcool sau bauturi cu cofeina, sa nu urmarim programele de la televizor, sa nu citim carti care ne tulbura. Mai mult, medicii recomanda sa facem o baie calda chiar inainte de a ne culca.
  • Daca nu adormim in timp de o jumatate de ora dupa ce ne-am dus la culcare, este bine sa ne ridicam din pat, sa mergem intr-o alta camera si sa avem o activitate usoara, precum yoga sau cititul. In mod ideal, dormitorul trebuie sa fie in ordine, sa ne cream o ambianta odihnitoare, care favorizeaza somnul. Dormitorul nu trebuie folosit ca spatiu pentru calcat sau lucrat.
  • Este indicat sa profitam de lumina puternica a diminetii pentru a fi treaz si sa nu dormim pana la amiaza. Se pare ca variatia naturala a intensitatii luminii pe parcursul intregii zile are un efect insemnat asupra glandei pineale din creier, care ajuta la reglarea bioritmurilor noastre cotidiene.
  • Inainte de somn putem lua o gustare usoara, care induce somnul. Vorbim aici despre alimentele soporifice bogate in carbohidrati, Vitamina B, Calciu, Magneziu, Acizi grasi esentiali, care permit ca triptofanul sa ajunga la creier si sa induca somnul in aproximativ o jumatate de ora. Cateva sugestii de astfel de gustari pot fi: banana si curmale, lapte cald cu biscuit, cartof fier si piure de conopida, paine integrala cu salata verde.

Sursa: www.saltele-online.ro