SHARE
masaj sport

Unii sportivi profesionisti apeleaza la masajul sportiv pentru a se recupera in urma unui program intens de formare sau a se pregati pentru o competitie importanta. Masajul este una dintre cele mai vechi terapii naturiste. Ele contribuie la sanatatea fizica si emotionala si poate, in functie de miscarile practicate, stimula sau relaxa muschii, imbunatati circulatia si favoriza vindecarea unei mari varietati de suferinte.

Integrarea masajului regulat in cadrul unui program de antrenament iti permite sa iti imbunatatesti performanta zi de zi, reducand tensiunea, crescand flexibilitatea si imbunatatind mobilitatea in zonele articulatiilor, reducand astfel riscul de a te rani. Daca apelezi la masaj dupa un antrenament, acesta are rolul de a imbunatati fluxul de sange , evitand deteriorarea tesutului muscular, dar si de a te reface din punct de vedere mental dupa un program incarcat.

In urma unei sesiuni de masaj, hormonul arginina-vasopresina inregistreaza scaderi importante, el fiind cel responsabil cu stresul si agresivitatea. De asemenea, se redus nivelul de cortizol, un hormon asociat cu stresul, dar si proteinele citokine, care sunt corelate cu inflamatiile.

Inaintea unei competitii, o sesiune de masaj te ajuta sa te pregatesti atat fizic, cat si mental. Masajul trebuie sa fie specific, astfel incat sa incalzeasca muschii si sa nu te faca sa te simti letargic. Aplicat in zonele cu probleme, mai rigide, masajul reduce posibilitatea de ranire prin intindere si creste mobilitatea. Din punct de vedere mental, masajul contribuie la reducerea anxietatii inainte de competitie.

Dupa competitie, masajul te ajuta sa iti relaxezi muschii, sa eviti umflaturile si sa accelerezi miscarea fluidelor limfatice. Zece minute de masaj de recuperare pot eveniment amplifica productia de mitocondrii, reducand inflamatiile.

Terapeutii nu sunt calificati doar sa identifice anumite leziuni care pot aparea la nivelul corpului, ci si sa reabiliteze zonele cu probleme sau sa efectueze o interventie de indepartare a unui tesut bolnav.

Pentru orice durere sau leziune provocata de un antrenament fizic trebuie sa apelezi la cunostintele unui specialist si nu sa incerci sa remediezi problema singur, deoarece poti inrautati situatia.

Sursa foto: http://www.backandbodycareclinic.co.uk/