EvitalRomania

De ce nu slabesc? 10 greseli pe care le poti face

By on April 6, 2017
de ce nu slabesc?

Atunci cand decizi ca ai nevoie sa slabesti cateva kilograme, trebuie sa fii constient ca parcursul tau pe drumul sanatatii va avea urcusuri si coborasuri, ca va trebui sa faci fata provocarilor legate de timp, de pofte alimentare, de modul in care te antrenezi, de modul cum gandesti.

In primul rand, renunta la scuze. Scuzele sunt cele care, de cele mai multe ori, ne impiedica sa ne ducem la bun sfarsit obiectivul. Totul in jurul nostru pare ca ni se impotriveste, dar cel care se impotriveste suntem chiar noi, prin tot ceea ce afirmam: am stat peste program la birou si nu am ajuns la sala, seful m-a stresat, am iesit cu prietenii si trebuia sa mananc ceva. Dar, nimeni si nimic nu ne obliga sa facem ceva impotriva vointei noastre, deci: noi am decis sa stam peste program la birou, noi ne-am lasat afectati de atmosfera de la birou, noi am ales sa mancam incorect la iesirea cu prietenii.

Iata ce greseli poti face atunci cand vrei sa slabesti:

  1. Mananci prea putin – daca ai de gand sa iei o singura masa pe zi sau sa mananci foarte putin si haotic, renunta la acest plan. Gandeste pe termen lung! Ai putea avea acest stil de viata pentru totdeauna? Daca raspunsul este NU, gaseste alte solutii. Iar solutia este sa ai trei mese principale pe zi, in portii potrivite.
  2. Elimini unele grupe de macronutrienti – organismul are nevoie de toate grupele de macronutrienti: proteine, carbohidrati, grasimi si fibre. Solutia nu este sa inlaturi o grupa sau mai multe dintre acestea, ci sa alegi alimentele bune din fiecare categorie, pe care sa le combini cu alte alimente potrivite. De exemplu, renunta la cartofii albi si alege cartofii dulci, pe care ii incluzi la masa de pranz, alaturi de salata si o sursa de proteina. In loc de fainoase albe, alege paste integrale, pe care le poti servi tot la masa de pranz.
  3. Iti interzici anumite alimente – numai gandul ca iti este interzis ceva creeaza o stare de stres in organism, care va conduce la neindeplinirea obiectivului. Lucreaza cu mintea ta si constientizeaza de ce anumite alimente sunt mai putin bune pentru organismul tau!
  4. Faci doar cardio – sa mergi la sala si sa alergi pe banda in continuu nu este o solutie. Imbina exercitiile cardio cu exercitii de mobilitate, stabilitate, forta, pentru a obtine rezultate bune atat in ce priveste numarul kilogramelor, dar si in ce priveste calitatea vietii.
  5. Te antrenezi prea mult – sa mergi la sala in fiecare zi si sa supui organismul unor antrenamente grele in fiecare zi ar putea avea efect invers obiectivului tau. Organismul are nevoie de pauze de refacere dupa un antrenament. Din experienta noastra, o alimentatie echilibrata, 2 antrenamente pe saptamana, corect alcatuite, minim 7 ore de somn in fiecare noapte si eliminarea stresului au rezultate excelente pentru slabit.
  6. Nu dormi suficient – somnul are un rol esential in procesul de slabire. In timpul somnului se refac fibrele musculare care lupta pentru eliminarea grasimii din organism. Nu neglija acest aspect! Mai mult, poti face chiar tu un experiment si vei vedea ca avem dreptate.
  7. Bei prea mult alcool – daca vrei sa slabesti, e nevoie sa renunti la cantitatile mari de alcool. Nu este interzis sa bei un pahar de vin in weekend, alaturi de familie si prieteni, sau o bere, insa ai grija sa nu fie mai mult decat atat.
  8. Mananci snaksuri, chipsuri – toate ‘crontanelele’ astea sunt pline de E-uri, aditivi alimentari si arome. daca vrei o gustare sanatoasa, alege nucile, migdalele, semintele neprajite, legumele proaspete, fructele (ti le recomandam in prima parte a zilei).
  9. Iti setezi obiective nerealiste – daca esti inainte cu o luna de Revelion, de Paste sau alt eveniment important din viata ta si vrei sa dai 10 kg jos, nu esti pe drumul cel bun. Focuseaza-te pe stil de viata, ci nu pe numarul de kilograme. In mod sanatos, poti slabi 3-4 kilograme pe luna, in functie de metabolismul tau. Reamintim si aici faptul ca un obiectiv nerealist te poate defocusa si iti poate cauza stres, facandu-te sa renunti mai repede.
  10. Bei sucuri acidulate – sucurile acidulate contin foarte mult zahar si zero nutrienti. Inlocuieste-le cu ceai sau apa!

About Editor Web

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *