SHARE

Deficitul de iod este o problema majora de sanatate la nivelul intregii lumi, insa si existenta unei cantitati prea mari de iod are dezavantaje.

Iodul este un mineral pe care il gasim in sarea iodata, in fructele de mare, oua, produse lactate si in unele tipuri de paine. Acesta este utilizat de glanda tiroida pentru reglarea metabolismului si la dezvoltare in cazul copiilor si sugarilor. Deficitul de iod in timpul copilariei poate duce la deficiente ale creierului, dar prea putin se vorbeste despre efectele adverse ale existentei unei cantitati prea mari de iod.

Cercetarile au aratat ca la doze mai mari de iod – 400 micrograme de zi – subiectii au inceput sa dezvolte ceea ce se numeste hipotiroidism subclinic.

Acest lucru inseamna o activitate anormala a hormonilor tiroidieni, fara simptome clare de hipotiroidism. Intre aceste simptome se numara: oboseala, depresie, piele uscata si cresterea in greutate.

5% din subiectii studiului care au luat 400 micrograme de iod pe zi au dezvoltat hipotiroidism subclinic. Procentul a crescut o data cu cresterea cantitatii de iod, astfel ca din cei care au luat 2.000 micrograme 47% au dezvoltat hipotiroidism.

Cantitatea zilnica recomandata de iod variaza in functie de tara, regiune si varsta consumatorului.

Care este doza zilnica recomandata de iod?

Organizatia mondiala a sanatatatii recomanda pentru persoanele cu varsta peste 19 ani aproximativ 150 de micrograme de iod. Femeile care alapteaza si cele insarcinate pot consuma 200 de micrograme de iod pe zi. In ce priveste copiii, cei cu varste intre 4 si 8 ani pot consuma intre 90 si 120 de micrograme, iar cei intre 9 si 13 ani pot consuma 120 micrograme.