EvitalRomania

Lioara Ciugudean: Noua suplimente miracol pentru organism

By on July 28, 2015
suplimente nutritive

Din pacate, secolul XXI este secolul caracterizat de sedentarism, o alimentatie deficitara vitaminica si, de cele mai multe ori, slaba din punct de vedere nutritional. Mai putin de 30% dintre persoanele active (care muncesc minim 8 ore/zi),  au in meniul zilei cele 5 portii de legume si fructe in stare cruda, neprocesata. De asemenea, calitatea alimentelor a scazut considerabil. De exemplu, nu mai poti fi sigur cat procent de vitamina C poti sa suplimentezi din consumul de citrice. Industria alimentara este bombardata de  produse frumos ambalate care exista pe piata pentru a creste profitul producatorilor, acestia din urma nemaiacordand atentie vitaminelor si mineralelor ce trebuie sa se regaseasca in produs.

De la probleme articulare, dureri de spate, migrene, oboseala cronica, insomnie, irascibilitate, balonare, constipatie  cronica, eczeme ale pielii, atacuri de panica, toate aceste simptone dau un semnal simplu: alimentatia pe care o ai nu este corecta.

Asadar, primul pas care trebuie facut este sa-ti resetezi nutritia.

Cat mananci? Cat de des mananci? Ce alimente mananci? Care este proportia de macronutrienti si micronutrienti? Care este aportul de lichide?

Sunt cateva din intrebarile ale caror raspunsuri vor indica in ce directie trebuie sa o ia schimbarile din alimentatia ta.

Indiferent daca iti doresti adoptarea unui stil de viata sanatos, scaderea in greutate sau cresterea masei musculare, cu totii avem nevoie pe langa o alimentatie echilibrata, de o completare cu suplimente alimentare.

Elementul din capul listei schimbarilor din alimentatia noastra este : APA.

Corpul uman este format din 70% apa. E usor sa  ne dam seama singuri de faptul ca un consum optim de apa este vital. Faptul ca auzim peste tot de consumul a 2 litri de lichide pe zi este un element generic. Consumul hidric trebuie personalizat in functie de nevoile fiecarui organism. Lichide inseamna apa si doar apa, fara a lua in calcul sucurile carbogazoase sau naturale, cafele, ceaiurile, alcoolul, apa minerala, fresh-urile, smoothie-urile sau supele. Luam in considerare apa plata alcalina sau cu un Ph neutru de 7,5.

Indiferent de suplimentele care le vom alege, aceasta schema nutritionala trebuie sa fie realizata impreuna cu medicul de familie, astfel incat sa fiti sigur de dozajul optim organismului dumneavoastra.

Ce suplimente sunt potrivite pentru a ne reseta organismul?

  • Suplimentul de spirulina/chlorella organica

Din punct de vedere al administrarii, suplimentele de chlorella si spirulina se pot lua impreuna, cu 30 de minute inainte de masa. Se consuma de la 3 pana la 7 comprimate de 250 mg. Seara nu este indicat consumul deoarece energizeaza. In cazul in care se consuma sub forma de pudra, acestea se pot adauga in sucurile/smoothie-urile de legume si fructe, aproximativ ½ lingurita pe zi.

 

  • Supliment de fibre solubile si insolubile

Consumul de fibre zilnic este indicat mai ales persoanelor care au o alimentatie preponderent carnivora. Este necesar un consum de 20-30 gr de fibre pentru un tract digestiv sanatos. Un bun exemplu este consumul de tarate/seminte de psyllium zilnic, dimineata pe stomacul gol, ~ 1 lingura cu un pahar de 250 ml apa.

 

  • Complex de vitamine si minerale

O alimentatie perfecta, ideala este greu de avut in ziua de astazi pentru ca nu mai putem sti cu siguranta sursa alimentelor. Consumul unui complex de vitamine si minerale este necesar atat persoanelor care fac sport zilnic, persoanelor aflate intr-o cura de slabire sau celor care au o carenta vitaminica, dar si persoanelor varstnice. Desi exista foarte multe surse de vitamine si minerale, ideal este ca, inainte de a consuma, sa ne informam asupra produsului.

 

  • Acizii grasi esentiali

Acizii grasi esentiali reprezinta o sursa de grasimi sanatoase pe care corpul uman nu le poate sintetiza. Tocmai de aceea acestia trebuie sa vina printr-un aport extern: alimentatie si supliment. Acizii grasi esentiali Omega3, 6, 9 sunt necesari in special persoanelor care fac sport zilnic si varstnicilor. Consumul acizilor grasi este benefic pentru sistemul cardiovascular, nervos, pentru imunitate, pentru imbunatatirea aspectului pielii (in special pentru persoanele cu vergeturi).

 

  • CLA – acidul linoleic conjugat este, de asemenea, foarte important in

suplimentarea zilnica. Acest acid gras se gaseste in mod natural in carnea de vita si in lactate, doar ca, din pacate, astazi nu putem sa fim siguri cat procent de CLA exista in produsul x. Consumul acestor capsule gelatinoase ajuta la scaderea in greutate, cresterea armonioasa a masei musculare si la stoparea poftei de mancare.

 

  • L-Carnitina

Carnitina este un amoniacid neesential produs in ficat. In cazul in care am avea cu totii o alimentatie ideala, curata, corpul uman ar produce singur necesarul de L-Carnitina. Suplimentarea este necesara mai ales pentru persoanele care fac efort fizic. Se consuma inainte de antrenament cu ~ 1 h si inainte de culcare, de la 1 pana la 3 grame/zi.

 

  • Coenzima Q10

Coenzima Q10 este produsa de organism pana la varsta de 25-30 de ani. Dupa aceasta varsta, suplimentarea este ideala deoarece apar si procesele de imbatranire a corpului uman.

 

  • Capsule de usturoi/lucerna/ghimbir

Utile pentru persoanele care au o hipoaciditate, care nu secreta destul acid gastric sau au o bila lenesa. De asemenea, aceste capsule iti asigura un sistem imunitar pregatit 100% pentru timpul rece.

 

  • Suplimentul de arginina – aminoacidul esential aparatului cardiovascular 

Acesta este un aminoacid esential pentru organismul uman, atat de important,  incat expertii il numesc “molecula-miracol”. Deoarece corpul uman converteste acest aninoacid in oxid nitric, relaxarea fibrelor musculare va determina cresterea fluxului sanguin. Este extrem de important consumul acestui supliment pentru mentinerea tensiunii arteriale in parametri optimi, cresterea imunitatii, precum si cresterea masei musculare.

Despre Lioara Ciugudean

Lioara Ciugudean este consultant in nutritie, master trainer in cadrul scolii de fitness Fitness Education School si colaboreaza cu numeroase sali de fitness, restaurante, cofetarii, cafenele si magazine naturiste ca si consultant. A elaborat  meniuri hipocalorice care se regasesc in restaurantele din Oradea: Taverna, Tranzit si Impero, dar si un meniu de Smoothies by Lioara care se gasesc in meniul cafenelei Ristretto. Are o colaborare permanenta cu locatia “Din Gradina” si cu cofetaria “Sweet Magnolia”.

Anul acesta (2015) a initiat un eveniment care se doreste sa devina cu traditie in Oradea: Caravana Sanatatii.

Cea mai importanta colaborare de pana acum este cea cu Camelia Sucu pe programul ICONIC DETOX. Camelia a ales-o in acest an pe Lioara pentru a-si face cunoscuta gama de meniuri de detoxificare in Vestul tarii.

Pe Lioara Ciugudean o gasiti si pe pagina sa de Facebook: https://www.facebook.com/lioaraciugudean.consultantnutritionist?fref=ts

About Editor Web

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *