SHARE

2 litri de apa, 2 litri de lichide, 2 sau mai multi, ce fel de lichide? Acestea sunt intrebarile la care vreau sa gasim impreuna un raspuns.

Apa este esentiala pentru viata, pentru hidratare, pentru un corp tonifiat si cu un grad bun de elasticitate. De fapt, cred ca nu doar apa este responsabila pentru acestea, ci mai degraba toate lichidele care contin nutrienti de baza pentru organismul nostru. Fara a fi nutritionist sau medic de vreo anumita specializare, pot sa afirm cu incredere ca expresia “2 litri de apa pe zi” este o prostie. Da, chiar asa! De ce?

Apa trebuie bauta pentru a hidrata, iar cantitatea trebuie sa fie atat cat organimul fiecaruia o cere. Singurul efect pe care il vom obtine, daca bem apa fortat sau in cantitati peste cerintele organismului, este acela ca vom merge des la toaleta, dar nu vom elimina decat apa, fara toxine. Puteti observa asta singuri, analizandu-va culoarea urinei de fiecare data cand mergeti la baie. Apoi, lucruri de luat in seama sunt si gradul de transpiratie si alte metode prin care corpul nostru preia apa (dusurile).

Cantitatea de apa ce trebuie bauta difera in functie de varsta si greutatea fiecarei persoane. Niciodata un copil de 13-14 ani cu o greutate normala nu va bea aceeasi cantitate de apa ca un adult supraponderal. Poate doar un medic bun va putea face niste recomandari pertinente, insa eu mai cred ca noi insine suntem datori fata de corpul nostru sa-l cunoastem cat mai bine si sa ii observam reactiile. Si putem face asta, daca ne oprim putin din agitatia zilnica si acordam atentie la fiecare actiune pe care o facem si care are efect asupra organismului nostru.

Sa va dau un exemplu de constientizare: am inceput sa merg la sala seara, la 20:00-21:00, si dupa ma opream sa-mi iau un suc de fructe stors pe loc. De obicei merg pe combinatii de ananas, portocale, capsune, pere, la care adaug ghimbir sau patrunjel. Toate bune si sanatoase, numai ca nu reuseam sa slabesc deloc. Poate a fost o coincidenta, insa imediat ce am renuntat la acest suc de seara, rezultatele au inceput sa apara. Ce am facut a fost sa fiu atenta la cum ma simteam dupa ce beam acest suc si ce efecte avea el pentru organismul meu. Asadar, vitaminele nu prea imi erau de folos pentru obiectivul pe care il aveam, caci ajungeam acasa cu o cantitate insemnata de zahar in sange si somnul nu mai era asa cum trebuia.

Revenind la apa si alte lichide, din aceasta ultima categorie este evident ca excludem alcoolul, bauturile carbogazoase, cafeaua, energizantele si alte asemenea bauturi. Insa restul trebuie luate in seama pentru o functionare buna a organismului. Optati pentru sucuri proaspete de fructe si legume, supe, ceaiuri (la ceaiuri e o poveste lunga, pe care am s-o dezbat intr-un post separat), fiti atenti la cum reactioneaza organismul fata de ele (chiar la ore diferite de consum) si alegeti variantele care va fac cel mai bine.

Sfatul meu este ca fiecare sa identifice ceea ce ii face bine si ce nu, sa stabileasca prin analiza (in functie si de ceea ce mananca, ce activitate face, ce greutate are, ce nevoi apar peste zi etc.) de cat are nevoie organismul, sa constientizeze ca trebuie sa ofere aceste lichide organismului (stiu ca multi uita sa bea apa) si sa isi acorde timp sa faca aceste lucruri.

Daca e sa fim carcotasi si apa contine impuritati, inclusiv apa din comert. Puteti verifica asta cu tot felul de aparaturi care indica gradul de puritate al apei. Mai puteti instala la voi acasa aparate care va furnizeaza apa buna pentru baut, direct de la robinet.

* luati in calcul afectiunile de care suferiti, cereti parerea unui bun specialist si usor usor veti gasi calea cea mai potrivita pentru a furniza organismului nutrientii esentiali

Voi ce parare aveti? Astept cu interes comentariile voastre.

beti 2 litri de apa pe zi