SHARE
cum scapi de stres

De la problemele in relatia de cuplu pana la cantitatea de munca insemnata, o multime de lucruri ne fac sa fim stresati si fara focus. Din fericire, exista multe strategii care promit sa te simti mai bine in cel mai scurt timp si sa scapi de stres.

Uite o lista cu 9 remedii sa scapi de stres:

1. Decojeste o portocala si mananc-o – pare absurd, insa coaja de portocala emana un parfum care anticipeaza gustul placut al portocalei ce urmeaza sa o mananci. Vasele de sange se relaxeaza, iar tensiunea arteriala scade. Mananca o portocala in fiecare zi a sezonului lor.

2. Intinde mainile spre cer – daca munca ta iti cere sa-ti petreci mult timp la birou, ridica-te din cand in cand, impreuneaza-ti degetele si intinde mainile spre cer. Aceasta miscare umple corpul cu endorfine si stimuleaza starea de fericire si libertate.

3. Imbratiseaza-ti corpul – imediat ce te trezesti, aceasta miscare poate elibera tensiunea din partea inferioara a spatelui. Daca stai pe scaun, ridica genunchii, aseaza barbia pe genunchi si respira usor. Acest exercitiu creste fluxul de sange in intreg corpul.

4. Intoarce-te cu fata catre soare – expunerea la soare scade melatonina-hormonul somnului- si creste nivelul de serotonina. Sa simti caldura soarelui pe piele te relaxeaza si iti da un sentiment de fericire.

5. Urmareste un video amuzant – rasul elibereaza endorfine in sange si creste nivelul de oxigen din organism, imbunatatind instantaneu starea de spirit. Rasul te ajuta sa te concentrezi mult mai bine pe ceea ce ai de facut, astfel ca o portie sanatoasa de ras inainte de a te apuca de treaba va creste rata productivitatii.

6. Repeta o expresie de relaxare – concentrarea in liniste pe o fraza de tipul “Imi golesc mintea de iritare, ura, frustrare si o umplu cu calm, dragoste si credinta” te ajuta sa te concentrezi pe momentul prezent si sa te eliberezi de sentimentele negative. Este un exercitiu de lunga durata pe care il poti repeta oricand si oriunde.

7. Canta o melodie preferata – “curele” de cantat imblanzesc tensiunea din zona fetei, a gatului si umerilor. Cantatul stimuleaza productia de endorfine si incetineste ritmul cardiac.

8. Ia-ti o vacanta de relaxare si meditatie – o vizita la plaja sau o excursie intr-un loc linistit scade tensiunea arteriala, inlatura gandurile negative si reduce oboseala.

9. Incearca exercitii de stretching pentru umar – plasarea mainii in zona gatului si aducerea cotului la nivelul umarului in timp ce inclini capul in sens opus mainii folosite reduc tensiunea din gat, umeri si spate, stimuleaza nervul vag ce conecteaza creierul cu inima, stomacul, plamanii si alte organe, scazand frecventa cardiaca si inducand starea de relaxare.