SHARE
respiratie, insomnie

Sa te concentrezi pe respiratie este una dintre cele mai bune optiuni, pentru a indeparta grijile si a elimina insomniile, asigurandu-ti astfel un somn odihnitor.

Multe dintre tensiunile acumulate peste zi isi fac efectul pe timpul noptii. Astfel apare incapacitatea de a avea un somn profund, odihnitor, respectiv insomniile. Este adevarat ca insomnia poate aparea ca rezaultat al mai multor factori, precum durerile cronice, varsta, obiceiurile nesanatoase. Dar, adesea aceasta stare apare din cauza stresului si a anxietatii.

Oricare ar fi cauzele aparitiei insomniei, mici schimbari in rutina zilnica te pot ajuta sa-ti imbunatatesti calitatea somnului. Tehnicile de respiratie sunt usor de pus in practica si te ajuta sa-ti pregatesti creierul si corpul pentru odihna.

  1. Respiratie concentrata – este, fara indoiala, cea mai simpla metoda. Aceasta se concentreaza pe un singur aspect: respiratia. Inchide ochii si, cu fiecare expiratie, alunga toate grijile stranse pe parcursul zilei. Imbraca-te in haine lejere, stai intins pe pat si inspira. Retine oxigenul timp de 3 secunde si apoi expira. Fa acest procedeu de 8 ori. Repeta procedeul dupa 5 minute de relaxare.
  2. Respiratie diafragmatica – mai este numita si abdominala si este o metoda clasica de a-ti relaxa corpul si mintea. Acest tip de respiratie te ajuta sa elimini insomniile, dar si sa iti imbunatatesti atentia, digestia, metabolismul. Tehnica de respiratie diafragmatica presupune sa stai drept, sa pui o mana pe abdomen si cealalta pe piept. Acum, inspira adanc pe nas si observa cum abdomenul tau se umfla din cauza presiunii exercitate. Tine aerul cateva secunde si apoi expira pe gura. Repeta procedeul de 8 ori si ia o pauza inainte de a incepe o noua serie.
  3. Respiratie nazala alternativa – acest exercitiu presupune ceva mai multa practica si, chiar daca pare mai complex, este un procedeu relaxant, purgativ, benefic pentru a combate insomnia. Etapele implica sa stai confortabil, cu spatele drept, sa pozitionezi degetul mare pe nara dreapta si sa inspiri. Cand ajungi la nivelul limita de inhalare, elibereaza nara dreapta si plaseaza inelarul pe nara stanga. Acum, expira! Repeta ciclul de cateva ori, mai intai cu nara dreapta inchisa, apoi cu nara stanga inchisa.
  4. Respiratie grea – aceasta tehnica este mai putin cunoscuta, dar este foarte utila, mai ales in combinatia cu oricare alta tehnica de respiratie prezentata anterior. Aseaza-te confortabil, cu spatele drept, inspira adanc in timp ce numeri pana la 7 secunde. Pastreaza aerul 4 secunde si apoi expira rapid, cu zgomot. Incearca sa expiri cat mai repede. Repeta aceasta tehnica de 5 ori si apoi respira normal. Dupa aceasta tehnica, aplica una dintre metodele de mai sus. (1, 2, 3)
  5. Respiratie in 4 timpi – aceasta tehnica este simpla si poate fi practicata in fiecare seara, inainte de a dormi. Dupa 10 de aplicare, vei observa o relaxare a creierului si vei reusi sa dormi mai bine. Asadar, inspira pana cand numeri 4 secunde, pastreaza aerul 4 secunde, expira pana cand numeri 4 secunde si opreste respiratia timp de 4 secunde. Reincepe ciclul!

Dupa cum ai observat, aceste 5 tehnici de respiratie sunt usor de pus in practica si nu dureaza foarte mult. Nu ezita sa pui in practica din aceasta seara si vei vedea rezultatele.