SHARE

DSC_0281-640x425 Semintele de in au o istorie indelungata, mai precis acestea sunt utilizate inca din anul 3000 inainte de Hristos. In secolul 8, Regele Charlemagne a crezut atat de mult in beneficiile acestor seminte incat a instaurat reguli prin care subalternii sai trebuiau sa le consume.

Semintele de in si beneficiile lor pentru organism

Cu 13 secole mai tarziu expertii confirma ceea ce Charlemagne credea cu ardoare. Intre principalele beneficii ale semintelor de in se numara:

– reducerea riscului de boli de inima;

– prevenirea cancerului;

– prevenirea diabetului.

Semintele de in contin:

acizi grasi Omega 3– grasimi bune care protejeaza organismul impotriva a nenumarate afectiuni;

lignani – ofera protectie impotriva cancerului sensibil la hormoni, fara sa interfereze cu tamoxifenul. Lignanii pot proteja impotriva cancerului prin blocarea enzimelor care sunt implicate in metabolismul hormonilor si interfereaza cu dezvoltarea si raspandirea celulelor tumorale.

– calitatile sale antioxidante ajuta la detoxifierea organismului.

fibre – semintele de in contin atat fibre solubile, cat si insolubile.

Sunt semintele de in un aliment minune? Am putea spune, dar trebuie sa luam in considerare ca o alimentatie corecta din toate punctele de vedere este necesara. Semintele de in nu trateaza boli si afectiuni, cu ajutorul lor putem preveni.

Alimentatia care contine si seminte de in poate ajuta la reglarea nivelului de colesterol. Un nivel ridicat al colesterolului a fost asociat cu bolile de inima, obezitate sau diabet. La femeile aflate la menopauza s-a constatat o scadere a colesterolului rau dupa consumul de 4 linguri de seminte de in in fiecare zi timp de 1 an.

Femeile insarcinate si chiar si cele care alapteaza nu ar trebui sa suplimentele consumul de seminte de in.

Expertii sustin ca ar trebui sa consumam mai degraba seminte de in decat ulei de in, acesta din urma continand doar o parte din seminte si astfel beneficiile sunt reduse semnificativ.

Citeste si: Beneficiile acizilor grasi Omega 3